
Jsem Adéla Illy,
milovnice života, hudby a lidského hlasu. Když můžu zpívat a být stoprocentně v přítomném okamžiku, prožívám pocity největšího štěstí a naplnění. Užívám si proces, kdy v sobě nebo v druhých hledám cesty a způsoby, jak se naplno a svobodně vyjádřit.
Hlasový pedagog provádí, podobně jako lékař, terapii. Má z hlasového orgánu odstraňovat nedostatky funkčního charakteru, má korigovat nefyziologické pohyby nácvikem pohybů fyziologicky správných a především má rozvíjet neprobuzené funkce. Cesta, kterou provádí tato praktika, vede vždy přes sluch – přes sluch učitele i žáka. Když pracuje na jednotlivých částech orgánu, naslouchá analyticky a nepouští při tom nikdy ze zřetele představu celku, aby neporušil funkční rovnováhu orgánu. V komplexně shrnujícím slyšení, v úsilí směřujícím k celku, spočívá jeho tvůrčí činnost.
Z knihy Zpěv F. Huslera a Y. Roddové – Marlingové,
přeloženo v roce 1995 Josefem Fryščákem.
Plně se ztotožňuji s textem výše a dodávám, že zpěv je výsostně intimním projevem a velmi si vážím každého, kdo má odvahu a chuť zdokonalit svůj hlasový projev právě se mnou. Uvědomuji si, že základním pilířem vztahu učitel – žák je důvěra a bezpečí a zavazuji se svou činností takovéto bezpečné prostředí vytvářet.
Hlasovou prací ovlivňujeme sebe, své prožívání, svůj psychický a zdravotní vztah, ale také kvalitu života našich blízkých. Pokud kultivujeme svůj hlasový projev a dovolujeme si být autentičtí a pravdiví, velmi rychle to přinese výsledky i do našich domovů a vztahů.
Přeji nám, ať se nám daří odkrývat všechny slupky své osobnosti, ať si dovolujeme žít naplno, v radosti a tvořivé síle.